Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Mia - 18 mars 2011 21:03

Min lillebror Martin är med i ett rockband ihop med vår kusin och några kompisar. De har hängt med ett bra tag nu och det har blivit en skiva och turnéer och spelningar i bland annat Tyskland och Frankrike. Och vi har ju alltid gått och lyssnat på konserterna för det är ju släkt,men man behöver ju inte alltid gilla det.


Nu har de släppt ytterligare en skiva och nu känns det som det har hänt nåt. Som vår andra eminenta kusin sa: Nu lyssnar man inte på dem för att det är brorsan -nu lyssnar man för att det är bra! Så därför vill jag rekommendera:

The Soulshake Express med skivan "join the Carnival"

Finns här på Spotify: http://open.spotify.com/album/5YX2aDZaBtF6v9tfccNBPv


Dessutom har de gjort en musikvideo till Fired up. Kolla in:


Martin är min näst yngste bror. Han är så bra, för han får en alltid på bra humör och är påhittig som få. En jul hade han dåligt med pengar. Då spelade han in en skiva till hela familjen där alla hade fått var sin låt skriven till sig.

Skivans titel var "Näst sist föddes en optimist."


Min låt hette "Mia och Jag" och handlade om när vi var väldigt mätta efter en påskmiddag. Bygger på en verklig händelse. Den fick han sjunga på vår bröllopsfest i somras till allas förtjusning (den har en väldigt medryckande refräng)


Men den bästa texten har ändå vår bror Anders fått. Hans låt hette "Alvedon till Anders" och handlade om dagen efter en blöt utekväll i Karlstad.

Refrängen gick:

"Var det verkligen nödvändigt

med en sista shot igår

Du kunde ha köpt en hamburgare

och gett den till mig."


Klockrent.


Snart kommer jag att göra ännu mer reklam. Nästa gång blir det antagligen för ett iPhonespel som kommer att ta världen med storm.


Fin fredag!

/Mia

Ovido - Quiz & Flashcards