Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Mia - 9 mars 2011 21:41

  

"Oj, vad det blöder."


Man vet att det inte kan gå väl när man går till tandhygeinisten för andra gången på en månad och hon öppnar upp med: "Det ska visst snöa idag", medan hon håller upp olika instrument av vass karaktär som snart ska in i min mun.


Jag har varit så duktig sen förra gången. Använt tandtråd varje kväll, till och med när vi kommit hem riktigt sent. Och jag har borstat med min Zendium-tandkräm som inte alls smakar lika gott som den som Andreas använder. Och jag har gurglat med gurgelvätska för att bli av med min tandköttsinflammation.


Så här lät det idag: Ojojoj...det här ser inte bra ut...oj oj vilken djup ficka det var där...hmmm 5 millimeter..kan du gapa större..ojojoj, har du verkligen använt tandtråd..hosthost..så inflammerat...risk för tandlossning...det här är ju inte klokt..humhum..du borde nog ta bort visdomstanden..oj vad det blöder...nu ska jag använda ultraljudet, det kan göra lite ont..weeee...skrap skrap...ojojoj..tandlossning...


Det var INTE kul. Det var värre att höra hennes ojande än att få skrapat så det ilade inne i huvudet. Och så ställde hon frågor hela tiden. Trots att hon borde veta att man inte kan svara när man har såna där vita kuddar och fullt med instrument instoppade i munnen.


När jag frågade om det kommer att bli bra svarade hon bara att det är upp till mig, hur mycket jag jobbar med mina tänder. Jag får lägga i en högre växel, för jag vill gärna behålla mina tänder. Och mina pengar. Fast mest mina tänder.


Resten av dagen kände jag mig mörbultad i munnen och fick ont i huvudet på köpet.


Men, det finns ljus i tunneln.

När jag kom hem fanns det en överraskning till mig. 

Ett paket. Med en alldeles egen elektrisk tandborste.

Har jag sagt att jag har världens bäste make?


Så nu ska jag gå och gurgla, tandtråda, zendiuma   - och borsta med min splitter nya tandborste, som har 2-minuters timer!


Puss å kram


/Mia

Ovido - Quiz & Flashcards