Direktlänk till inlägg 25 september 2011

20 år sen vadå sa du?

Av Mia - 25 september 2011 21:27

Förra fredagen var jag på återträff i Årjäng. Alla 75:or var inbjudna och jag gick dit tillsammans med min kompis Kajsa. Det var faktiskt inte förrän jag kom dit som jag insåg att det ju var ett syfte med återträffen. Nånstans trodde jag att Robban, som dragit i det hela, tyckte att det var på tiden att vi sågs igen och passade på när det ändå var Årjängsmâten, men icke. Det var 20 år sen vi slutade nian.

20 år. Det är hyfsat längesen.


Vi hade träff när det var tio år sen också, men det tyckte jag inte var så kul för då var det ett konstant hävdelsebehov hos alla att tala om hur bra det gått för en. Det var stor skillnad nu. Alla hade mognat och var (kändes det som) på riktigt intresserade av att få prata med varann. Det blev en riktigt lyckad kväll!


Vår ålder gjorde sig också påmind när vi hängde i baren senare på kvällen och då de släppt in andra folk som inte tillhörde återträffen. En glidarkille (med slickat hår och sidenhalsduk) stod bredvid mig och shottade tequila och var hyfsat desperat efter en träff bland tjejerna. Problemet var ju bara att alla där var gifta. Dessutom visade han upp sitt körkort där det stod hans födelseår:

1992.

I samma veva kommer killen bredvid glidarkillen fram till mig och frågar om det inte var jag som gjorde den där "skräckfilmsmonologen" på nians show som var så bra. Jomen. Det var ju jag.

Glidarkillen frågade om detta var något som han kanske hade sett.

Men nä. Nians show var 1990. Han var inte ens påtänkt då.


Att vara 19 eller 36.

Jag väljer 36. Utan att skämmas ett dugg.

 
 
Maria Lindberg

Maria Lindberg

2 oktober 2011 20:46

Ha ha ha...
Mycket bra skrivet! Jag väljer också 36 (för inte kan man väl få välja 19 men med en 36-årings mognad och erfarenheter?)
;)

http://anmali.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 28 mars 2012 16:39

Jag har en annan blogg nu: barasakermanser.wordpress.com Välkomna dit:)...

Av Mia - 4 oktober 2011 20:56

I natt drömde jag att jag var i Australien. Varför har jag ingen aning om. Bodde i en jättekonstig lägenhet, med konstiga människor och allt var allmänt konstigt. Så träffade jag plötsligt på Olle och Putte från förra jobbet. De var fulla och sentime...

Av Mia - 25 september 2011 22:34

Vi fick till två fina rätter i helgen. I går blev det "Cattas Fläskfilé" och idag blev det en riktig söndagsmiddag med hel kyckling i lergryta. Att jag dessutom lyckades klämma in en trerätters på Aludden i Lerum tillsammans med min bokcirkelgrupp på...

Av Mia - 25 september 2011 22:17


Så har det varit barnmarknad igen. Vi lämnade in en hel hög kläder och leksaker i fredags och sen stod jag och häckade utanför Hästhagenskolans gymnastiksal vid halv nio på lördagsmorgonen och såg kön växa bakom mig.  Som tur var hade de som höll i...

Av Mia - 25 september 2011 21:55

Förra helgen var det dags för hemvändarhelg. Det är även en helg för många andra att vända näsan mot Värmland. I tre dagar vallfärdar tusentals människor till den vanligtvis sömniga lilla orten Årjäng, min lilla hemort. Årets Årjängsmâten var ett fak...

Ovido - Quiz & Flashcards