Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Mia - 8 mars 2011 21:51

   136.1 st spaghettistrån, okokta

(baserat på summan av klockslag i Mias blogg 8/3 2011)


Det är fantastiskt hur tiden är konstant, men ändå kan gå så fort vissa dagar. Idag var en sån dag när klockan snurrade fortare än jag hann blinka. Och då hämtade jag ändå chefen kvart över 7 i morse.

Vi jobbade på och helt plötsligt var klockan tjugo över 12, jag höll på med tre saker samtidigt och dessutom skulle vi äta lunch innan ett möte som började klockan 13. Jag har aldrig ätit en indisk lunchrätt så snabbt förut.

Tiden på mötet gick också vansinnigt fort och plötsligt var klockan 15. Det kändes som att vi precis hade kommit igång, men jag och de andra var tvungna att rusa.


Naturligtvis körde jag fel när jag skulle från Grönsakstorget och ut på E20.

Jag hamnade faktiskt på Gustav Adolfs Torg och snurrade runt där en stund innan jag insåg att enda vägen att ta sig därifrån var att köra samma väg tillbaka.

Till slut kom jag rätt. Och hämtade barnen. Kvällen försvann i ett jehu i matlagning, badning av barn, tvättande och plockande och när barnen somnat vid åtta fortsatte jag att jobba. 1 ½ timme som också gick alldeles för fort, jag skulle ha hunnit lite mer, men blev för trött i ögonen.


Så kom Andreas hem. Han hade varit på middag med före detta kollegor. Han hade med sig gardinstänger och berättade att han åkte från jobbet halv fem (från Torslanda). Klockan kvart i fem var han på IKEA (Bäckebol). Tio över fem kom han ut från IKEA med det han skulle ha. Tjugo över fem var han på Masthuggstorget och hade plötsligt 40 minuter att slå ihjäl innan middagen började och restaurangen öppnade. Det var kallt och han var toanödig. Tiden gick väldigt långsamt.


Så olika det kan vara! 


Jag pratade med min näst äldste bror förut. Han livar alltid upp! Han berättade att hans äldste son kommit och sagt:

"Pappa, jag är hungrig!"

"Ta lite lasagne"

"Men pappa, jag vill ha riktig mat!"

"Vad vill du ha då?"

"Jag vill ha riktig mat! Jag vill ha Spagetti & Köttfärssås!"


You say lasagna, I say spagetti & köttfärssås  :-)


Inspirerade i alla fall mig till att laga just spagetti och köttfärssås.


Nä. Hög tid att gå till sängs. 

Natta natta.


/Mia (grattispåkvinnodagensemledagenpannkaksdagen)

Ovido - Quiz & Flashcards