Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Mia - 15 mars 2011 20:17

Om man har varit inne och kikat på min blogg, kan man kanske ha märkt att de sju senaste inläggen fått sju bilder. Dessa är inte är signerade mig, utan min syster Lotta. Hon går på Fotohögskolan här i Göteborg och just nu läser hon en kurs som heter något i stil med fotokonst i sociala medier. Vårt projekt bestod i att jag skrev som vanligt på bloggen, men med undantaget att jag inte lade in några bilder under den här perioden.

Istället fick Lotta tolka min text, precis som hon vile och ritade en bild därefter som jag lade in efterhand. Det blev ett roligt projekt och jag såg fram emot bilderna på samma sätt som jag tror att syrran såg fram emot nya texter att göra bilder av.


Min syster är för övrigt en alldeles enastående fin och inspirerande människa. Det finns få jag känner som är så kreativa som hon, vare sig det gäller fotoprojekt, (att få till en hel utställning i Årjäng, med bilder inspirerade av Bruce Springsteen eller gå runt och fota en fullsize pappdocka av sig själv en hel dag är sannerligen kreativt) utforma smycken i krympplast (att göra Värmlands landsskap till ett halssmycke i krympplast är också väldigt kreativt), att experimentera fram det perfekta surdegsbrödet (kräver både kreativitet och tålamod) eller att försöka sig på konststycket att släpa hem kyl och frys på en flakmoppe. (kanske inte så kreativt, men väl så ambitiöst)


Dessutom är inget omöjligt för henne. Hon sprang t.ex Stockholm Marathon bara nio månader efter hon fått barn - på en mycket bra tid dessutom!


Inga personer är bördor - inga uppgifter för svåra  - och inga projekt för krångliga.

Så, om nåt känns lite jobbigt är det bara att tänka: WWLD?

Alltså - What Would Lotta Do?


And just do it.


Kram på dig Ryssan, jag är stolt över dig!


/BigSisMia  

Ovido - Quiz & Flashcards