Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Mia - 7 mars 2011 21:49

  


...heter det ju, men på Rapport visade de förut hur det var några som väckte en björn ur sitt ide. han hade inte sovit färdigt, utan det var i forskningssyfte. Björnar är tydligen i toppform efter att ha sovit hela vintern och är tjocka utan hälsoproblem. De ville väl kolla varför inte människor funkar på samma sätt eller nåt.


Synd om björnen tänkte vi.


Jag försökte väcka min kropp förut. Den har legat i ide hela vintern och nu masade jag mig äntligen ut på en "rasktrekilometerspromenad". Svägerskan åkte Vasaloppet igår. Det är 9 mil. Nästan lika långt som mellan Årjäng och Karlstad om det säger någon nåt. Hon var ute i över 6 timmar! Jag är grymt imponerad av sådana personer. Samma med marathonfolket. Imponerad är bara förnamnet. Men jag tycker det är lite tokigt också... Hursomhelst så fick jag inte igång Spotifylistan i iPhonen, men körde igång nån radio-app som hette Rockklassiker.

Det första jag hör är "Eye of the Tiger". 

Det var 80-talstimmen på Rockklassiker. Hade jag inte haft mina klumpiga vinterkängor hade jag kanske börjat joggat á la Rocky.


Blir jag duktigare så ska jag belöna mig med ett par springskor.

Men jag lär väl komma ut från affären med ett par skor i storlek 24.

Av någon anledning går jag alltid in i affärerna med en ambition att köpa något nytt och fint till mig själv. Jag kommer alltid ut med ett barnplagg till Emma eller Oskar. Det finns liksom aldrig något som jag hinner gilla innan det är dags att gå därifrån.


Men det kanske ligger i släkten. Mamma var på besök i Göteborg förra veckan. Ena dagen köpte hon faktiskt en blus, som hon kom på inte passade så bra. Så istället för att byta den mot ett annat plagg i vuxenstorlek, gjorde hon som jag alltid gör - och köpte barnkläder till barnen istället.


Jag träffade på en av mina Flodamammavänner vid dagis förut. Hon hade haft en skruttig dag så hon och hennes ungar hängde med till Allum. För som hon uttryckte det: " när man har haft en skruttdag är det bara att go with the flow, så kanske det händer något roligt som väger upp."

Nu fick Allum bli det som vägde upp. Hennes barn upplevde för första gången fiskarna i havet-projektionen på plan3. Det är alltså en projektor som visar fiskar som ser ut som de simmar omkring på golvet. Storkillen bemötte detta med skräckblandad förtjusning - det kunde ju faktiskt vara riktigt vatten! Han såg väldigt gullig ut där han stod och doppade tån i det artificiella vattnet.

jag vet inte om min Flodamammavän fick en bättre dag, men hennes barn fick garanterat något att prata om i alla fall!


Go with the flow var mottot vi fortsatte på här hemma. Emma börjar ju prata så smått och på kvällen var det ord och inga visor:

"Sova!"

Bäst att smida medan järnet är varmt. Men först pyjamas. Och tjejen valde bort den ena pyjamasen efter den andra. Ingen dög. Vi gick över till Oskars byrå och kollade om något kunde passa damen. Men icke. "Näe!" var det enda svar jag fick. Då kom Andreas. Han plockade fram en av  pyjamasarna som hon tidigare ratat, hon lyste upp, utbrast "jaaaa" och dök i tröjan utan problem.

Nästa ord var

"Välling!"

Och efter detta var det sovatajm på riktigt.


Go with the flow helt enkelt.



/Mia


Risin' up, back on the street 
Did my time, took my chances 
Went the distance, now I'm back on my feet 
Just a mom and her will to survive 

Ur "Eye of the tiger" (bara lite mammafierad:)) - Survivor


Natta natta!


/Mia






Ovido - Quiz & Flashcards