Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Mia - 13 mars 2011 20:50

  

Två trötta systrar gör sig i ordning för natten vid tvåtiden efter lyckat kalas. 


När man har en man som absolut inte önskar sig något till sin födelsedag (förutom en gasolgrill á la modell dyr och en luftballongfärd med tillhörande fyrverkerier förärat honom) då är det svårt att hitta på något kreativt.

Så jag hittade på en överraskningsfest. Med lite kort varsel var det fantastiskt att det blev hela 16 vuxna och 8 barn - och Andreas anade ingenting.

Jag fick dock skicka iväg honom och Oskar till Göteborg på ärenden och badsim mellan 11-16 igår så att jag och Emma kunde handla all mat och besöka bolaget. Och sen fick han snällt hålla sig på övervåningen tills klockan slock sex och de första hemliga gästerna ringde på dörren.


Det blev faktiskt väldigt lyckat med lite mexikanskt tema, tårtor och massa snacks. Och vi avslutade kvällen med Singstar. Kan ju aldrig gå fel. Och Andreas var helnöjd.

Då var det okej att mina andra presenter var lite beige.

Dessutom sov syrran och svågern över så vi fick förstärkning vid födelsedagsfirandet i morse.


Sen blev det ännu mer sockerchock då Andreas syster + barn + mor kom på lunch.

Eftermiddagen ägnades i soffläge. Och därefter var det dags att chocka kroppen igen - det var dags för fotbollssäsongen att dra igång. 


En timme av spelade med 10 andra damer i varierande åldrar. Så jobbigt! Men oj vad kul det är. Jag har tyvärr fortfarande lätt ångest inför kommande matcher. Sitter i från ungdomsåren då vi gick från att spela på skoj - alla får vara med - till att laget blev väldigt bra och väldigt toppat. Och jag var inte den som spelade för att jag var bra utan för att jag tyckte det var kul att spela i ett lag.

Men nu är nu och kanske tar jag mod till mig och är med på matcher också i år.


Innan jag for sa Oskar att jag skulle göra många mål. Jag sa att det ju var längesen jag tränade nu, så då visade han hur man skulle skjuta.

När jag kom hem kunde jag avrapportera att jag gjort tre mål.

Jag -  en stolt soccermom - fast omvänt :-) 


/Mia

Ovido - Quiz & Flashcards