Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Welcome to the dop-show

Av Mia - 27 februari 2011 22:53

         

Ebba Rut Hammar


Idag hade Ebba Rut Hammar huvudrollen när det vankades dop i Karlstad. Hon är den yngsta av barnas kusiner. Men de har blivit en hel del nu. Tror de har 11 kusiner redan och då har inte de minsta bröderna ynglat av sig ännu!


Det var en alldeles lagom kort och fin dop-cermoni, där lillebror Martin sjöng och spelade piano så man blev alldeles stolt. Och stolt blev jag också över att den andra lillebrodern blivit så stor och stod där framme med sin lilla fina familj. Tiden går - och om småsyskonen börjar bli så stora, hur gammal börjar då inte jag bli? Men vi tänker inte på det nu.


En lagom kort cermoni ja, och en desto längre sittning på dopkaffet. Precis som det ska vara, men ändå inte tillräckligt länge för att uppdatera sig på alla syskonfronter. Men det var väldigt roligt att se alla brorsor med familjer.


   Lisa och Martin - en min för varje tillfälle:-)


Det blev en snabbtur till Karlstad, kom igår kväll och for hem vid tretiden idag, men det var helt klart värt det.


Jag måste förresten berätta om i fredags när Andreas vid middagen återberättade sitt möte med farbror Polisen som han hade haft på fredagsmorgonen. Hans egen röst var naturligtvis snäll och timid och farbror polisrösten var barsk och sträng. (Andreas hade kommit undan med en varning för att han inte sett en skylt som sa att det var förbjudet att svänga höger.)


När han hade berättat klart, var Oskar först alldeles tyst och sen ställde han sig upp på stolen och sa: "Pappa, jag ska bara göra en grej".

Och så gav han Andreas en lång kram, och var alldeles tyst.

Och sen satte han sig ner igen och började äta som om ingenting hänt.


Det var väldigt gulligt tyckte jag:)


Nu har jag gjort månadens ångestpryl: betalat räkningar! Den här månaden var inte kul, men såklart självförvållat eftersom vi köpt nya möbler och bor i hus med elräkningar och lån därefter. Men det är skönt att ha det avklarat!


Sov gott - det ska jag göra!


/Mia



 
 
Lisa

Lisa

28 februari 2011 21:40

Haha! Ljuvens bilder! Vi ÄR för härliga, även om vi aldrig någonsin kommer ha en vettig familjebild i vårt hem...
Och ja, jag gillar längst ner till vänster bäst. På riktigt.
Fint att ses, vi får tacka Ebba för det!

http://ostfronten-intetnytt.blogspot.com

Mia

28 februari 2011 23:04

Ja det är ni verkligen. Det är bra med många bröder, man får många bra svägerskor på köpet! :) Superfina bilder på bloggen, kul att Oskar visar hur man partajar på ett dopkaffe!
Andreas har lagt upp Martins sång, om än lite skakigt och lite synd att sången inte hörs så bra: http://www.youtube.com/watch?v=Q9d435Vi24Y

Vi ses!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 28 mars 2012 16:39

Jag har en annan blogg nu: barasakermanser.wordpress.com Välkomna dit:)...

Av Mia - 4 oktober 2011 20:56

I natt drömde jag att jag var i Australien. Varför har jag ingen aning om. Bodde i en jättekonstig lägenhet, med konstiga människor och allt var allmänt konstigt. Så träffade jag plötsligt på Olle och Putte från förra jobbet. De var fulla och sentime...

Av Mia - 25 september 2011 22:34

Vi fick till två fina rätter i helgen. I går blev det "Cattas Fläskfilé" och idag blev det en riktig söndagsmiddag med hel kyckling i lergryta. Att jag dessutom lyckades klämma in en trerätters på Aludden i Lerum tillsammans med min bokcirkelgrupp på...

Av Mia - 25 september 2011 22:17


Så har det varit barnmarknad igen. Vi lämnade in en hel hög kläder och leksaker i fredags och sen stod jag och häckade utanför Hästhagenskolans gymnastiksal vid halv nio på lördagsmorgonen och såg kön växa bakom mig.  Som tur var hade de som höll i...

Av Mia - 25 september 2011 21:55

Förra helgen var det dags för hemvändarhelg. Det är även en helg för många andra att vända näsan mot Värmland. I tre dagar vallfärdar tusentals människor till den vanligtvis sömniga lilla orten Årjäng, min lilla hemort. Årets Årjängsmâten var ett fak...

Ovido - Quiz & Flashcards