Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Mia - 20 februari 2011 21:22

Ibland kanske man faktiskt ska gå efter åldersrekommendationerna på sällskapsspel. Vi dammade av Andreas gamla spel "Tjuv & Polis" och det var ju superlängesen jag spelade det så jag hängde inte riktigt med på reglerna.


Och inte blev det bättre av att 1000-lappen som Oskar fått för att ha fångat tjuven, plötsligt blev en flygande matta som polisen flög iväg med:)


  

Tjuv & Polis. Från 7 år.


Vi lade undan det (jag tror jag spelar det när jag är sju år istället, sa Oskar) och spelade Loppan istället.


Vi trotsade Vintern idag och tog en promenad till stora lekplatsen. Oskar cyklade med sin nya röda racercykel. Ibland (ganska ofta) hamnade han på is och då spelade det ingen roll hur mycket han trampade, han kom ingenstans. (Ungefär som när Kling och Klang försöker köra sin bil när Pippi håller i den där bak. Men köööör då! Men jag kööööör! Men kööööör då! :)) 

Vintern vann till slut och vi gick hem och värmde oss i bastun.


  

Oskar och racercykeln längar efter vår.



Ett soffbord och matta till nya soffan blev inhandlat idag!


  

Bamsetajm!


Just ja! Vi fick 4 fyrar i GP för Mariachi Hero idag!


  

Härligt med en bra recension!


Nu är det filmkväll med norska "Trolljegeren", rekommenderas INTE från 7 år:-)


Jeg ønsker alle en fin kveld.


/Mia


Ovido - Quiz & Flashcards