Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Mia - 16 februari 2011 21:00

Jag lyckas oftast se sista 20 minuterna av Sveriges Mästerkock, och nu senaste gångerna har det varit utslagstävling mellan några av kockarna.

Av en slump visade det sig idag att de lagat samma mat som jag gjorde till middag ikväll, nämligen fiskgryta. Jag undrar jag vad Leif Mannerström hade sagt om min gryta? "Vi bad er göra fiskgryta. Detta liknar mer en soppa. Och det är just vad du hamnat i, en riktig soppa."

Nä, så illa var det faktiskt inte, den blev riktigt god, med torsk, potatis och morötter och lite annat gott.


Jag gillar verkligen matlagningsprogram. Jag kollar gärna Leila's mat, Vad blir det för mat, halv åtta hos mig och Sveriges mästerkock. Jag har dock väldigt svårt för Gordon Ramsey's produktioner. Man blir ju rädd för karln och det kan inte vara bra att säga fuck så många gånger på en timme. Än mindre lyssna på när han säger (skriker) det. Jamie Oliver är ok, men kan också bli "too much" för att man ska orka se ett helt program.


Och jag har hur många kokböcker som helst! Andreas har bidragit med en: Hemkunskapsboken. Jag har massor av olika som jag tror att jag kommer att dyka ner i en vacker dag och sedan laga fantastisk mat.

I själva verket lagar jag uteslutande mat som jag antingen hittar i Icas veckoblad, söker upp på nätet eller har i min "Mias mat"-pärm. Böckerna i hyllan står mest och samlar damm. Men en vacker dag som sagt.... (tror jag verkligen på det själv?:) Dessutom är det ju bokrea snart, kanske kan man fynda en ny kokbok:)


På tal om "Halv åtta hos mig", så såg jag det förut. Har inte sett de tidigare programmen i veckan. Men i slutet såg jag att en av deltagarna fått ynka 10 poäng igår. Då måste det väl vara riktigt uselt.


Nu ska vi se Solsidan från i söndags och håller tummarna för att Emmas fot blir bra snart. Tycker hon har gjort stora framsteg ikväll trots att hon inte tagit några riktiga steg ännu.


Trevlig onsdagskväll!


/Mia


ps, som grädde på moset måste jag säga att min kompis Mattias lagar det grymmaste moset. Bara så att ni vet.


Ovido - Quiz & Flashcards