Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Mia - 5 februari 2011 23:27

Nostalgin fortsätter att sprida ljus över barndomen. Jag skrev ju att jag häromdagen fick se rörliga bilder från när jag var nyfödd. Något som jag faktiskt inte sett tidgare. Idag hade en skolkamrat från högstadiet lagt ut filmklipp från vår show vi hade när vi gick i nian. Det är tjugoett år sen konstaterade jag krasst.


Men det var inte utan lite stolthet jag på samma gång kunde konstatera att det inte bara var pinsamt att se min Jonas Gardell monolog. Det var rätt kul också!

Att jag då kunde memorera över 5 minuters recitation av en stå-upp-sketch från 1989 är ganska imponerande tycker jag själv, speciellt som att jag nu inte kan memorera en inköpslista utan att behöva kolla varje liten sak för att inte missa något.


http://www.facebook.com/video/video.php?v=499238953937&subj=704113434


På tal om inköpslista så var vi naturligtvis ute i sista sekunden igår när vi skulle handla saker till Oskars 4-årskalas. Som var i dag. Vi hade bjudit in till maskeradkalas och Oskar kunde inte bestämma sig. Först ville han vara robot. Sen ville han vara pirat. Igår var vi på BR-leksaker och han skulle få köpa valfri maskeraddräkt tänkte jag. Men efter att han strosat omkring i affären en stund säger han. "Äsch, jag tar nåt ur lådan hemma istället." 


"Lådan", är där vi förvarar det lilla vi har av utklädningskläder. Ett mischmasch av scoutkläder från Andreas barndom till lite attiraljer vi haft på Halloweenfester (typ lösnäsa och lösmustach) och lite hattar och masker. Så han blev en StarWars-vakt, med en StarWars mask, grå pyjamas och ett lakan från Emmas spjälsäng som mantel. Han var helnöjd:)


     

Oskar i kalasmundering & Emma i kalasmundering


Kalaset löpte för övrigt på utan några konstigheter. Men nog är det intensivt med 9 ungar, mestadels killar som röjer runt på en ganska liten yta i två timmar. Men så hade ju SMHI utfärdat klass 2 varning också.


Lugnet efter stormen råder på Enbärsvägen. Av barnen är endast Emma vaken. Hon är en liten partyprinsessa.


Tycker för övrigt att det var kul att Swingfly gick direkt till Globen. En ok låt i ett rätt tråkigt startfält.


I morgon laddar vi för kalas nummer 2.


Hejhej

/Mia


P -A - R- T -Why? 

Cause I gotto!


(Jim Carrey i The Mask)



Ovido - Quiz & Flashcards