Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Mia - 24 februari 2011 22:17

Så. Nu har vi ansökt - och blivit godkända -  om att få åka till USA. 

Det var det där som jag har drömt mardrömmar om att fylla i fel och inte få åka, som den killen som jag hörde på radio.

Det enda som strulade lite var adressen när jag skulle betala. Den sa hela tiden att kreditkortsinnehavarens kortadress är ogiltig. Vi fattade ingenting. Enbärsvägen 15. Hur fel kan det bli?

Jättefel. Om man bor i ett land som gillar prickar över bokstäver.

Så nu bor vi på Enbarsvagen 15. Kunde ju vara bra om de informerade om sånt när de informerar om precis allt annat:)


På tal om radio så hörde jag en man förut som sa att han hade en hypotes som löd:

"En människa som inte tror på något är en farlig människa".


Det kan nog ligga en hel del i det. Om man inte tror på nåt, har man ju inga hämningar eftersom inget betyder nåt. Eller?


Vad tror jag på?


Jag tror, jag tror på sommaren, 

Jag tror, jag tror på sol igen..


Och som Kristian Antilla så fint sjunger:

Jag tror ju på livet före döden.


Ja det gör jag!


http://open.spotify.com/track/7qKDDxRZBOt4mGMnrzaTTc


Vad tror ni på?


Trevlig torsdag!


/Mia


ps: i dag slog Emma nåt slags rekord i att bestömma vad hon ska ha på sig. Hon skulle bestämt sova iklädd sin findus-pyjamas, ett färgglatt halsband, nallen, pippidockan och som pricken över i - sin rosa mössa!


Ovido - Quiz & Flashcards