Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Mia - 2 februari 2011 22:47

...i alla fall om man fyller fyra. Jag önskar att jag kunde komma ihåg dagen innan min fyraårsdag. Jag hoppas att jag var lika sprallig som Oskar har varit.

Han fyller i morgon. 

Och oj, vad han har planerat sitt kalas.

Ett tag skulle han ha sju kalas. 

Sen ändrade han sig och skulle bjuda 50 stycken på en gång till ett stort kalas. 

När jag påpekade att det kunde bli lite trångt med 50 stycken i kvartersstugan sa han bara: "Men mamma, jag har en bra idé! Vi bygger bara en ny stuga bredvid kalasstugan. Då får alla plats. bra va?"

Och han ska ha pannkakstårta. Och en rosa tårta med jordgubbar och en glasstågs-tårta som det var på Olle Östes kalas. 

Han vill förresten att allt ska vara som på Olle Östes kalas.

Och när man fyller fyra, då kan man åka skridskor. För det kan man då.

Och man kan stå på händer. Till och med gå på händer. Och balansera på en lina.

Och man kan hoppa jätte jättehögt!

Det är fantastiskt att fylla fyra år.


I morgon vankas det presenter och frukost på sängen. Och en cykel. Med två hjul.


Natta natta.


/Mia


"För länge sen,
när jag fyllde fyra år
fick jag en gåva av min far

En fin present,
när jag fyllde fyra år 
som jag sen så länge hade kvar"


Ur Teddybjörnen Fredriksson - Lasse Berghagen :-)



Ovido - Quiz & Flashcards