Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Mia - 1 februari 2011 21:48

I natt hörde jag en jätteduns vid tretiden på natten från Oskars rum. Rusade dit och fann honom på mage på golvet. Han måste ha gjort ett jättefall, för det var en bra bit från sängen. Som tur var hade det gått bra och han somnade om i vår säng. 

Jag hade ändå varit vaken ett bra tag då.


I morse var jag och Emma två vrak.

Av någon anledning var hon vaken i natt mellan 2 och halv sex och låg bara och gnällgrät, vred sig fram och tillbaka - och nöp. Hon är en nypare och ska helst nypa på min framsida om hon får bestämma. Det känns kan jag lova och man kan inte sova när hon nyper.


Jag vaknade dessutom med borttappad röst och efter att ha försökt få upp Emma strax innan sju och jag insåg att det inte skulle gå fick jag sms:a Andreas att han skulle ringa dagis och säga att vi blev sena. När jag väl fått ut barna efter niotiden kom fall nummer två. Jag halkade på en isfläck med Emma i famnen och stöp i marken med en rejäl duns. Som tur var (och antagligen ren instinkt) skyddade jag Emma i fallet och tog smällen själv. Oskar rusade fram och frågade hur det gick, väldigt gulligt. Det gick bra med Emma och med mig också,  jag fick bara lite skrapsår. Men det är ju alltid en mardröm att ramla med sitt barn. Min största mardröm är att ramla i en trappa med ett barn. Huga!

Hursomhelst, så fick Emma i alla fall vara hemma för hon hade inte fixat en dag på dagis i sitt trötta skick.


Jag var hos en ny frisör inne i Göteborg förut. (Made by Headlites) Jag hakade på en sån där Groupon-kampanj, där priset blir lägre ju fler som köper det. Det kostade bara 549:- och då ingick färgning, klippning, inpackning, hårbottenmassage och en goodiebag med shampoo, balsam och en jättefin hårborste. Dessutom var hon som klippte mig både trevlig och duktig så det var ett riktigt klipp!


Sen var jag inne på BR leksaker för att köpa en födelsedagspresent till Oskar från hans farmor och där hade de tokrea på Thomas tåget saker så jag köpte en signalstation som hade kostat 550:- och var nedsatt till 150:-. Det var väl ett riktigt vrakpris, som kanske någorlunda kompenserade att vi vaknade som vrak i morse...


Slut för idag, hoppas på en sömnig natt utan avbrott och fall.


/Mia


"Sömn… jag kräver ingen sömn
Jag vrider mig på nålar"

ur "Om du var här"  - Kent



Ovido - Quiz & Flashcards