Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Nostalgi del 3

Av Mia - 14 februari 2011 22:30

De här nostalgivågorna fortsätter att komma.

I helgen var jag ju och hälsade på min barndomsvän Malin. Vi har känt varandra i nästan hela livet och har såklart massor av roliga barnsomsminnen.

Men gissa om vi skrattade då hon hade hittat ett gammalt kassettband från 1984 (då vi var 9) där vi hade spelat in oss själva. Vi sjöng och berättade historier.

Så himla roligt.

Och då sjöng vi kanske inte de mest självklara poplåtarna. Nej, här var det Evert Taube som gällde.

"Ja det är krig och politik som har fördääärvat vår jord"


Och efter det en snopp-vits där jag drog poängen innan historien var slut.


Och Malin berättar vitsen om den inslagna rutan. 


Och så fortsätter det. 

Ett tidsdokument på ett helt annat vis än det vi har på Mubarak:)


Och som om inte det var nog så hade min lillebror Anders gjort en spotifylista som citat: "Här får du en lista med låtar som jag minns att du spelade på kassettband från att jag va liten till att jag gick på högstadiet eller nåt sånt."


Och det var verkligen på pricken.

Jag och Andreas har ikväll dansat tryckare till Bryan Adams "Heaven", Emma diggade till Beach Boys och jag blev sugen på att se Lost Boys igen.


Listan? Den hittar ni här:

http://open.spotify.com/user/supercranky/playlist/2wBXfA0YPpkROk29W5jz3s


NU ska jag ge mig:)


/Mia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 28 mars 2012 16:39

Jag har en annan blogg nu: barasakermanser.wordpress.com Välkomna dit:)...

Av Mia - 4 oktober 2011 20:56

I natt drömde jag att jag var i Australien. Varför har jag ingen aning om. Bodde i en jättekonstig lägenhet, med konstiga människor och allt var allmänt konstigt. Så träffade jag plötsligt på Olle och Putte från förra jobbet. De var fulla och sentime...

Av Mia - 25 september 2011 22:34

Vi fick till två fina rätter i helgen. I går blev det "Cattas Fläskfilé" och idag blev det en riktig söndagsmiddag med hel kyckling i lergryta. Att jag dessutom lyckades klämma in en trerätters på Aludden i Lerum tillsammans med min bokcirkelgrupp på...

Av Mia - 25 september 2011 22:17


Så har det varit barnmarknad igen. Vi lämnade in en hel hög kläder och leksaker i fredags och sen stod jag och häckade utanför Hästhagenskolans gymnastiksal vid halv nio på lördagsmorgonen och såg kön växa bakom mig.  Som tur var hade de som höll i...

Av Mia - 25 september 2011 21:55

Förra helgen var det dags för hemvändarhelg. Det är även en helg för många andra att vända näsan mot Värmland. I tre dagar vallfärdar tusentals människor till den vanligtvis sömniga lilla orten Årjäng, min lilla hemort. Årets Årjängsmâten var ett fak...

Ovido - Quiz & Flashcards