Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Mia - 23 maj 2011 12:14

...det händer tyvärr inte lika ofta som förr, men det händer.

Att få en nästintill okontrollerbar känsla av fniss i kroppen och börja skratta så man gråter. Jag minns gånger i skolan då det hände - när det inte FICK hända, under någons föredrag eller liknande. Då var det bara att försöka bita ihop. Bryta ihop. Och komma igen.

Under förra veckan fick jag dock tre skrattanfall som inte gjorde något, det var bara trevligt att bubbla lite. Det var dels när jag läste på "damnyouautocorrect.com" vilken som helst, det var bubbel i magen och tårar på kind.

Sen var det när vår Prao-elev visade upp en dialog hon skrivit till ett av våra spel. Också hysteriskt och oväntat roligt.

Och så igår, när vi lekte kurragömma hemma och jag gömde mig i trappan när Andreas letade. Man syns ganska bra i en trappa. Speciellt när man har en man som är 1,90 och ser över räcket typ... 

Men det var gott att skratta.

Och ett gott skratt förlänger livet. Tjo!

Av Mia - 23 maj 2011 09:36

Så har Emmagumman fyllt två år. Tror det är de snabbaste två åren i mitt liv!

Och i och med tvåårsdagen i lördags blev Emma ägare till två rosa väskor som hon suktat efter i den lokala klädaffären. Den ena försökte hon till och med snatta vid ett tillfälle... Hon har gått omkring hela helgen med sina väskor och sitt nya diadem och sin nya hatt, som en riktig liten dam:)


Dagen blev så bra, med firande på sängen på morgonen och kalas med familjen och ett par kompisar på kvällen. Både farmor, mormor och morfar och kusiner var med och firade och det var grillad korv och marängswiss på menyn och massor av presenter till lilltjejen.


Vi avslutade helgen med sista fotbollslekisomgången. Mormor och morfar var med och tittade och Oskar var stolt att visa vad han kunde.


Nu längtar jag åter efter försommarvärmen och att mina majsplantor ska hämta sig efter det ruffa vädret som varit...


/Mia


   Singoalla is a girls best friend..


 

Lilla Lady, lilla laa-dy :-)


Glass, maränger, jordgubbar, banan, grädde...&  en sugen tvååring..


Familjen Soccer i avbytarbåset efter träningen.     

Ovido - Quiz & Flashcards