Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Mia - 4 maj 2011 21:55

Tänk att jag börjat med fotbollen igen efter så många år. Jag kan inte påstå att jag är speciellt bra nu heller, men det är kul och man får motion och man får spela:)

Det är kul att träffa på lite nytt folk också, det är ett väldigt trevligt gäng som jag spelar med!

Idag pratade jag lite med en tjej som fick trillingar för två år sen! På naturlig väg och första barnet (som då blev barnen) Hon verkar hur cool som helst och jobbar dessutom på en förskola, jag är grymt imponerad, med tanke på att jag vet vilken ljudvolym en enda tvååring har!


Men tillbaks till fotbollen, ikväll var det match igen och denna gång vann vi med 3-0! Jag harvade fram och tillbaka på mittfältet och vågar i alla fall mer och mer och med tanke på att jag varit så "matchrädd" så är det stora framsteg:)

Men min tå är blå och nageln ramlar snart av tror jag. Fotbollsknän har man väl hört talas om, men fotbollstå?


Well well, nu är jag trött och mör. 

Laddar för ny dag i morgon, då blir det vernissage på dagis och quiz på kvällen!


fridens folk!

   Floda BoIF - Nol slutade alltså 3-0, hurra för oss:)


Blue Tooth? No Blue Toe..  

Av Mia - 4 maj 2011 11:57

Har ni sett den norska filmen Trolljegeren?

Inte?

Gör det.


Jag var ute och sprang med en Flodamamma för ett par veckor sen och i måndags vid 21-tiden skulle jag ta samma runda. Och det gick väl bra, tills jag kom till det ställe där jag mer eller mindre bara hängde på henne senast. Och det borde jag väl ha räknat ut att jag inte skulle komma ihåg var vi hade sprungit. Med facit i hand var det väl tur, för om jag hade hittat hennes väg som går genom skogen hade jag nog gått vilse på riktigt. Nu vände jag och tog en ganska lång omväg.


Andreas ringde och undrade vad jag hade blivit av. Det hade hunnit mörkna och jag hade bara Orydsbacken kvar. Andreas hängde kvar i luren. 

När jag kom till en ganska mörk passage, med täta buskar på båda sidor hör jag plötsligt ett brak till höger om mig och grenar knäcks. Jag stelnar till och börjar viska till Andreas att det är något i buskarna.

Sen brakar det till igen och fler grenar knäcks - men närmare mig nu.


Jag fick såklart lätt panik och rusade åt andra hållet - genom buskar, fastnade i grenar och kom i alla fall ut på bilvägen. 

Jag vet inte vad det var, det kan ha varit en älg.

Men efter att ha sett Trolljegeren så kunde det lika väl ha varit  - ett troll.


Nästa gång jag ger mig ut ska jag nog inte vänta på att klockan blir så mycket så att det hinner bli mörkt:)


   1. Där jag sprang fel och inte hittade "ingången" till skogsvägen

2. Där det brakade till i buskarna och jag gjorde en helomvändning:)


Ovido - Quiz & Flashcards