Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Mia - 18 maj 2011 08:07

Den här tiden på året är det verkligen en explosion av dofter. Man drar djupa andetag och syren och hägg blandas med nyklippt gräs och till och med i affären där jordgubbarna fortfarande kommer från Belgien, börjar det lukta äkta jordgubbsdoft. (jag kan aldrig gå förbi en ask jordgubbar utan att lyfta asken och lukta...) Och snart kommer även de ljuvliga liljekonvaljerna.

Underbara årstid. Min månad.


Mina favoritdofter:

1: Liljekonvalj

2. Syren

3. Jordgubbar

4. Nybakat bröd

5. Nyklippt gräs

6. Nybryggt kaffe

7. Nybakade bullar

8. Jasminblommor

9. Nytvättad tvätt

10. Grillat 


Äntligen på väg 
Jag förlänger mina steg 
Luften smakar som en jordgubbspaj 
En solig dag i maj

Träden står i blom 
Marken täcks av jungfrudom 
Och nu hänger det på varje kvist 
En solskensoptimist

Från norr till södertörn 
Till jordens alla hörn 
Så leder vägen hem till dig

Å, äntligen på väg

Framför mina ögon öppnar sig 
En solig väg till dig

Äntligen på väg 
Längtan bor i mina steg (jag förlänger mina steg)
Jag har lämnat allt som tynger mig 
På vägen hem till dig

Från väst till österlen 
På äng och mo och sten 
Så slingrar sig en väg till dig

Äntligen på väg

Luften bor i mina steg 
Framför mina ögon öppnar sig 
En solig väg till dig

Och jag har lämnat allt som tynger mig
På vägen hem till dig 


- Luften bor i mina steg  - (skriven av Ted Gärdestad/ Kenneth Gärdestad men mest känd är väl Håkan Hellströms version)


 

Ovido - Quiz & Flashcards