Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Mia - 19 maj 2011 21:14

När jag och Oskar kom hem förut säger han: "Men vad konstigt att inte tanten under trappan sa nånting"

Jag tänkte osökt på serien "Mannen under trappan" med Jonas Karlsson som gick på svt i somras (otroligt obehaglig och bra) och frågade vad han menade egentligen. "Ja, Tanten under trappan såklart. Hon sa inget"

"Men vad menar du med tanten under trappan?" (börjar undra om han har en låtsaskompis)

"Ja, men hon bor ju under trappan. Och pratar. Kom ska jag visa"

Han går fram till trappan och pekar.

"Hon är ju under trappan. Hon bor i den där vita lådan. Och pratar."


Då fattade jag.

Han pratade om rösten som talar om att larmet är på eller avstängt-

"Larm aktiverat. Vänligen lämna nu."


Skönt. Jag skulle faktiskt inte vilja ha en tant som bodde under trappan på riktigt.


Och nu till dagens bästa:

http://damnyouautocorrect.com/

Längesen jag skrattade så jag grät- men det gjorde jag av denna sida.


//Mia


Ovido - Quiz & Flashcards