Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Mia - 2 maj 2011 12:41

Det blev en ganska intensiv helg, där vi trots pappafrånvaro hann göra massa kul saker. Som att gå till naturreservatet och då gå över tågspåret och trafikerad väg, vilket både mamma och barn tyckte var läskigt (speciellt när man har både vagn och liten cykel och inte kan ta allt på en gång).


Och åka spårvagn i stan för att hinna med till minisimmet till Oskars stora förtjusning. Och lämna lillan till sin Gudmor. Inte till hennes förtjusning, snarare hatade hon sin gudmor i ungefär 20 minuter efter att vi hade sprungit iväg:)


Och träffa Maria och Hampus, (som ju också hade pappan pch maken på vift i Skottland) och titta på en brasa som hette duga på Nääs. Och fyrverkerier blev det också. Men Emma är som alla hundar - livrädd för smällare så det blev till att pysa iväg så fort det gick.


På Nääs sprang barnen omkring och jagade varandra. Jag såg inte Oskar på ett tag och frågade Hampus (snart 5 år) var han hade tagit vägen.

"Han har brutit benet." svarade han.

Jag gav mig iväg för att leta efter honom och på avstånd i en backe, såg jag Oskar sitta på marken, med en mamma och en tjej bredvid sig och då fick jag hjärtat i halsgropen och tänkte att hjälp, nu har det väl hänt något på riktigt!


Men inte. Oskar brukar "bryta benet" när han snubblar och det var ingen skillnad denna gången. Han hade helt enkelt fått några nya vänner utväxlat lite namn och sådant. Så det var ju himla skönt.


Helgen avslutades med en dag på Liseberg. Lagom mycket folk och fint väder och himla trevligt. Men en grej var vääääldigt irriterande...Liseberg har tagit bort alla biljetthäften, vilket innebär att man antingen måste köpa lösbiljetter á 20:- eller åkpass till både barn och vuxna. Och vuxna får inte längre åka gratis på attraktionerna för de minsta (t.ex. Farfars bilar) Så en karusell för mig och båda barna kostade alltså minst 60:-


= Svindyrt hur man än gör.


Riktigt uselt av Liseberg. Jag ska nog skriva en insändare.


Igår Oskar gjorde Oskar två saker som varken han eller jag trodde att han skulle göra.


1. Han åt äggulan i ägget - och tyckte om det

2. Han åkte flygplanen på Liseberg - och tyckte om det.


Han var riktigt förvånad själv.


Bra helg alltså och bättre blir det idag när pappa Andreas äntligen kommer hem från Skottland. Eller var det Gotland? :-)


/Mia


   Här käkar Oskar äggula. Det trodde jag aldrig.



  

Ett försommarbarn på en lekplats i stan.


De eminenta Diktatorsvakterna Minou och Lotta.


BFF.


Nääs by night.


Jisses vad det blåste. Och Brann.


"Okej- det var jag som tände på. Troru ja bryr mig eller?"


Jag undrar om man får OB-tillägg när det är extra varmt ute...


Här övervinner Oskar sin flygrädsla!


Avundsjukan. Det är inte lätt att bara vara 87 cm.


Slagna Lisebergshjältar..      

    


Oskar om framtiden.  

Ovido - Quiz & Flashcards