Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

När man talar om trollen..

Av Mia - 4 maj 2011 11:57

Har ni sett den norska filmen Trolljegeren?

Inte?

Gör det.


Jag var ute och sprang med en Flodamamma för ett par veckor sen och i måndags vid 21-tiden skulle jag ta samma runda. Och det gick väl bra, tills jag kom till det ställe där jag mer eller mindre bara hängde på henne senast. Och det borde jag väl ha räknat ut att jag inte skulle komma ihåg var vi hade sprungit. Med facit i hand var det väl tur, för om jag hade hittat hennes väg som går genom skogen hade jag nog gått vilse på riktigt. Nu vände jag och tog en ganska lång omväg.


Andreas ringde och undrade vad jag hade blivit av. Det hade hunnit mörkna och jag hade bara Orydsbacken kvar. Andreas hängde kvar i luren. 

När jag kom till en ganska mörk passage, med täta buskar på båda sidor hör jag plötsligt ett brak till höger om mig och grenar knäcks. Jag stelnar till och börjar viska till Andreas att det är något i buskarna.

Sen brakar det till igen och fler grenar knäcks - men närmare mig nu.


Jag fick såklart lätt panik och rusade åt andra hållet - genom buskar, fastnade i grenar och kom i alla fall ut på bilvägen. 

Jag vet inte vad det var, det kan ha varit en älg.

Men efter att ha sett Trolljegeren så kunde det lika väl ha varit  - ett troll.


Nästa gång jag ger mig ut ska jag nog inte vänta på att klockan blir så mycket så att det hinner bli mörkt:)


   1. Där jag sprang fel och inte hittade "ingången" till skogsvägen

2. Där det brakade till i buskarna och jag gjorde en helomvändning:)


 
 
Maria Lindberg

Maria Lindberg

4 maj 2011 20:24

Var med om en liknande sak en gång, fast jag var inte ensam som tur var. Men jävlar va fort vi sprang efter att vi hört knaket i skogen. Troligen en älg, men vi trodde det var en mördare eller våldtäktsman. Var 13-14 år gammal.

http://anmali.bloggplatsen.se

Mia

4 maj 2011 21:49

Ja, snacka om att få adrenalinkick och intervallträning på en och samma gång! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 28 mars 2012 16:39

Jag har en annan blogg nu: barasakermanser.wordpress.com Välkomna dit:)...

Av Mia - 4 oktober 2011 20:56

I natt drömde jag att jag var i Australien. Varför har jag ingen aning om. Bodde i en jättekonstig lägenhet, med konstiga människor och allt var allmänt konstigt. Så träffade jag plötsligt på Olle och Putte från förra jobbet. De var fulla och sentime...

Av Mia - 25 september 2011 22:34

Vi fick till två fina rätter i helgen. I går blev det "Cattas Fläskfilé" och idag blev det en riktig söndagsmiddag med hel kyckling i lergryta. Att jag dessutom lyckades klämma in en trerätters på Aludden i Lerum tillsammans med min bokcirkelgrupp på...

Av Mia - 25 september 2011 22:17


Så har det varit barnmarknad igen. Vi lämnade in en hel hög kläder och leksaker i fredags och sen stod jag och häckade utanför Hästhagenskolans gymnastiksal vid halv nio på lördagsmorgonen och såg kön växa bakom mig.  Som tur var hade de som höll i...

Av Mia - 25 september 2011 21:55

Förra helgen var det dags för hemvändarhelg. Det är även en helg för många andra att vända näsan mot Värmland. I tre dagar vallfärdar tusentals människor till den vanligtvis sömniga lilla orten Årjäng, min lilla hemort. Årets Årjängsmâten var ett fak...

Ovido - Quiz & Flashcards