Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Dyrt sa Mia om tandläkaren

Av Mia - 24 januari 2011 22:25

men det var ingen tandläkare idag, det var en tandhygeinist. Och trots att jag gått till tandläkare regelbundet i många år och trots att det till och med stod i min journal, så har ingen talat om för mig att jag går omkring med ett mycket inflammerat tandkött. Det är inte så att jag har märkt av det speciellt mycket, men detta kan leda till tandlossning. Något som jag nämnt tidigare här, är min stora mardröm. Så den lilla rutinen med tandtråd har nu utökats till tandtråd - specialtandkräm och nåt som man ska skölja i munnen i 30 sekunder.

Plus ett besök igen inom kort till tandhygienisten. Men vad gör man inte.


Min gamla mormor finner alltid något positivt att säga om alla barnbarnen. Att min lillebror är lång t.ex Min positiva egenskap är att jag "har så fine tänner" (hon är från Vämland.) Detta var för övrigt något som min syster tog upp i sitt bröllopstal till mig. Det vore ju trevligt att fortsätta ha fina tänder. Så det är bäst at göra som tanddoktorn ordinerar, kosta vad det kosta vill.


Det tycker jag däremot inte om P-böter. Speciellt inte när jag faktiskt hade betalt 50 spänn för biljetten. På något vänster hade jag A. Glömt att lägga den i rutan (skulle jag? nääää....) B. lagt den i rutan tillsammans med de andra femtioelva biljetterna som låg där sen tidigare och de tillsammans hade glidit ner och ur sikte för p-vakten som lappade mig.


Så där var det verkligen bara att bita i det sura äpplet. Dock var det 'bara' 400 kronor så jämfört med de tidigare 1000 jag betalat för tänderna i morse så var det ju billigt. Eller nåt.


Vi ska köpa möbler (ännu mer utgifter, hurra!) och i lördags satt vi och skissade på möblering av det redan befintliga, gamla bohaget. Min idé sattes i verket och vi gjorde en totalrokad av alla möblers placering.

Det blev inte vidare värst bra.


I dag satt jag med kollegorna och bad dem titta på hur man kunde göra. De föreslog en vettig möblering och jag ritade upp, tog kort och skickade till Andreas - som genast ringde upp och gapskrattade. Det var nämligen exakt samma ritning som han hade gjort i lördags och som jag då hade dissat helt!

Han undrade såklart vad kollegorna sagt som inte han hade.

Så det är väl bara att inse: it's all in the presentation baby:)


Men nu har vi i alla fall gått på kollegornas (Andreas) linje och det blev bra. Men det behövs nya möbler. Det behövs VERKLIGEN nya möbler.

Nu var det något som klirrade sönder där nere.

Bäst att se efter.


"Brinn pengar brinn
Jag lovar du betyder nånting
Du orkar ta dig igenom det här
Du räcker till, så var den du är

 

Brinn pengar brinn
Jag vet att du är värd någonting
Du är hoppet i ett IQ-fritt land
Du är drömmarna jag drömmer ibland"


Kent - Kärleken väntar

Over and out


/Mia

 
 
Hoppetossan

Hoppetossan

25 januari 2011 11:15

Hur lyckas du med dessa p-böter ;-)
Roligt med nya möbler. Blev jättenyfiken på möbleringen också :-) Bilder? (För det vore ju verkligen alldeleds för mycket att ta promenaden på 20 meter för att komma in och titta på nya möbleringen...)

http://hoppetossansliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 28 mars 2012 16:39

Jag har en annan blogg nu: barasakermanser.wordpress.com Välkomna dit:)...

Av Mia - 4 oktober 2011 20:56

I natt drömde jag att jag var i Australien. Varför har jag ingen aning om. Bodde i en jättekonstig lägenhet, med konstiga människor och allt var allmänt konstigt. Så träffade jag plötsligt på Olle och Putte från förra jobbet. De var fulla och sentime...

Av Mia - 25 september 2011 22:34

Vi fick till två fina rätter i helgen. I går blev det "Cattas Fläskfilé" och idag blev det en riktig söndagsmiddag med hel kyckling i lergryta. Att jag dessutom lyckades klämma in en trerätters på Aludden i Lerum tillsammans med min bokcirkelgrupp på...

Av Mia - 25 september 2011 22:17


Så har det varit barnmarknad igen. Vi lämnade in en hel hög kläder och leksaker i fredags och sen stod jag och häckade utanför Hästhagenskolans gymnastiksal vid halv nio på lördagsmorgonen och såg kön växa bakom mig.  Som tur var hade de som höll i...

Av Mia - 25 september 2011 21:55

Förra helgen var det dags för hemvändarhelg. Det är även en helg för många andra att vända näsan mot Värmland. I tre dagar vallfärdar tusentals människor till den vanligtvis sömniga lilla orten Årjäng, min lilla hemort. Årets Årjängsmâten var ett fak...

Ovido - Quiz & Flashcards