Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Mia - 22 januari 2011 22:22

...är det ingen brist på! Jag var skurgumma två gånger samma dag igår.

Kortfattat så spillde Emma ut en hel mugg med äppledricka på Ica. Och när vi kom hem råkade jag titta ner i källaren och där var det var massa vatten - igen. Vi har något fel på vattenpumpen så titt som tätt blir det vattenläcka i källaren. Igår var jag själv hemma, Andreas var på AW med killgänget, så det var bara att slänga åt Oskar telefonen så han spelade spel och Emma roade sig i tvättstugan med att prova skor (hon är en sko-fetischist så hon kunde sysselsätta sig) och jag skurade i källaren. Fyra hinkar vatten blev det innan jag gav mig.

Tur och väl kom Andreas hem rätt tidigt och kunde styra upp pumpen så den funkar igen - ett tag.


Jag var också operationsdoktor igår då jag råkade dra ner en tillbringare från bänken som gick i tusen bitar. Jag dammsög supernoga, men ändå lyckades Oskar få den enda flis som fanns kvar i sin stortå. Han tjöt som en galning och det var inte lätt att få tag i en tå som absolut inte ville ligga still. Men jag fick tag i glasflisan och alla blev nöjda och glada till slut!


Kollar just nu på P3-guld galan. Robyn vann för bästa artist. Helt rätt. Hon är coolaste artisten och jag önskar verkligen att jag lyckas gå och se henne live hyfsat snart!


Men jag kan i alla fall se fram emot en resa till New York i april! Vår bröllopsresa! (lite lätt sen, men ändock inom ett år:)) Vi betalade resan idag och har till och med fixat barnvakt under hela perioden (torsdag till tisdag) och det ska bli hur kul som helst. Vi åker med våra kompisar som var värdpar på bröllopet och det ska bli jätteroligt att resa med dem. 


Men jag drömde i natt att vi var i Las Vegas och åkte vattenrutchkana och nån tjej stämde Andreas för att han trampat sönder hennes handväska. Fast det hade han inte. Men det är USA, alla kan stämma alla för allting.


Så jag ska se upp var sätter fötterna i alla fall:)


Jag drömde om
en barndomsvän igår
som telenäten drömmer
om svalorna i vår
Jag vaknade av bruset
från maskiner i djup sömn
Jag vaknade så lycklig
över att äntligen ha drömt


Kent - Cowboys


Go'kväll!!


/Mia 


Ovido - Quiz & Flashcards