Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Mia - 28 januari 2011 22:07

Det finns saker man mer eller mindre kan irritera sig på, men som min kära mor skulle ha uttryck sig: vaddå det är ju världsliga saker? 

Det kan vara att spendera en timme i en bilkö när man tagit sig upp extra tidigt i tron att vara på jobbet riktigt tidigt. Tji fick jag.

Det kan vara att stå i kö för att köpa frimärken och när man kommer fram får man veta att de inte tar kort på belopp under hundra kronor (fast det är lag på det)


och... trots ständigt tjat, lappar och tomma löften: få folket på jobbet att diska efter sig. Jag är slarvig på många sätt, det förnekar jag inte. Mitt skrivbord ser ofta ut som ett bombnedslag och hemma är jag mästare på att strö kläder omkring mig.

Men jag diskar mina egna muggar och fat på jobbet.

Jag vill inte vara fördomsfull. Men det är jag ju nu. Kan det ha att göra med det faktum att jag är enda tjejen på kontoret?


Jag har ingen aning, men jag har hittills inte kommit på något smart sätt att få folk att diska (eller sätta i en rulle på toan heller för den delen)

Men jag tycker om dem väldigt mycket i alla fall. De är bra på annat, t.ex att få skrivaren att funka genom att titta på den eller få igång ett par trasiga högtalare genom att sätta i kontakten i rätt hål i datorn. Och såna saker. 

Och så är de väldigt roliga att umgås med. Det väger upp:)


  

Dagens diskho.


Nu till lite roligare bilder. Jag har skrivit om Emma som en skofetischist, men hon är även ett riktigt modelejon när det gäller huvudbonader. Jag vet att jag var krånglig när jag var liten och skulle alltid välja själv vad jag skulle ha på mig. Med blandat resultat. Men att det började så tidigt som vid 1½ års ålder, det har jag svårt att tro. Den envisheten måste hon ha ärvt efter sin far.

Här kommer i alla fall ett litet urval av Emmas val i januari.


      Visst är hon en darling! :)


Nu vankas det strax lite Tacodipp med morötter här i huset. I morgon hoppas vi få sålt en soffa. Har vi tur får vi sålt två. Men då blir det till att köpa en ny hyfsat snart så vi har nåt att sitta i framför tv:n.


Kan tipsa om ett iPhonespel till vuxna den här gången: Words with friends. Finns att ladda hem gratis på AppStore och är som Alfapet. Du spelar mot andra och det går inte på tid så man kan återuppta partiet när man känner för det. Jättekul! Och nyttigt att öva på engelska ord. Finns tyvärr inte på svenska än.


Go' kväll!


/Mia


"Yesterday's meal is hugging the plate
You never wash up after yourself"


- You Never Wash Up After Yourself (Radiohead)

Ovido - Quiz & Flashcards