Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Mia - 16 januari 2011 22:22

En sak som är samma både då jag var singel i lägenhet i Göteborg och nu när jag är fru i Floda, är dagarna man skrotar runt i pyjamas precis hela dagen. Många gånger har jag känt mig riktigt busig när jag gått till affären med pyjamasen dold under jacka och överdragsbyxor. Det skiner nog igenom för inte står man och kammar håret och sminkar ögonen heller, men det är rätt gött att bara kunna vara ibland. Idag var precis en sån där dag. Tur och väl hann vi ut med barna i går kväll och åkte pulka för fulla muggar, för idag regnade det och töade så att bara den glashala isen från förra töomgången kom fram ihop med grus och stora vattenansamlingar. Som gjort för att vara inne alltså. Men jag blev sugen på smågodis (i morgon börjar strikta vardagsveckan igen)så hela familjen åkte till Ica. Det fick bli dagens utflykt. Alla var naturligtvis iklädda pyjamas under ytterkläderna:-)

Dagens höjdare var för övrigt Solsidan som lyckades leva upp till förväntningarna. Humor på hög nivå! Dessutom ska ju Jonas Karlsson komma med i serien. Han är min idol.

Dags att fortsätta med 100-åringens hejdlösa historier.

"Och dom säger att stan har blivit tyst och ful och öde älskling

Att det kommer bli en lång kall vinter..."


Kent - VinterNoll2


Natta natta
/Mia

Ovido - Quiz & Flashcards