Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Det går bra nu...

Av Mia - 15 januari 2011 21:56

Ser man på. Jag var visst inte så konsekvent med det här bloggandet. Eller, jag var det i en vecka i början av förra året eller hur var det?

Hur som helst så är det ju aldrig för sent att börja med något igen vad det än må vara.


Så vad är det som går så bra nu då?


Om man skulle vara en negativ person skulle jag antagligen älta mig sönder och samman över att jag i år hunnit med att bli uppsagd, betalat alldeles för mycket pengar hos tandläkaren, suttit fast i bilköer pga snön och gått upp alldeles för mycket över jul (eller sen jag var mitt snygga jag på bröllopet i somras)


MEN å andra sidan så: innebär en uppsägning en stor och spännande utmaning, nämligen att finna ett nytt och roligt jobb. Jag har några trådar ute, vi får se vad det leder till. Tandläkarbesöket var ju positivt på det sätt att jag inte hade några hål och ska till tandhygienist för att ta bort tandsten (så jag slipper tandlossning - ett extremt otäckt ord för mig som ofta drömmer att jag tappar tänderna!). Detta har inneburit att jag blivit supernoga med tandtråd både morgon och kväll och så himla svårt ska det väl inte vara att få in det som en rutin i mitt liv.

Bilköer pga snön ja... snö kommer och går, köerna består. Men nog ska det bli skönt med vår! Och slutligen det där med vikten. Ett återkommande dilemma i mitt liv. Men nu i veckan påbörjade jag något som kallas femdagarsdieten, vilket innebär att man käkar strikt (inget socker, inga "vita" saker) på vardagarna och unnar sig lite extra på helgen. Måndag till tordag kväll resulterade i -2,4 kg på vågen. OM den nu visar rätt. Men det ger ju positiv energi att portsätta i alla fall.


Eller som min käre son sa igår (killen fyller fyra om några veckor) "Nu har kraften parkerat i hjärtat". Så fint och så sant. När kraften parkerar i hjärtat så orkar man lite mer.



Veckans fundering: Vem ska spela "Allan" i filmen 100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann? Rollen hade väl varit given för Per Oscarsson (VIla i frid). Mitt förslag var Max von Sydow. Vilka finns det mer som skulle kunna passa?


I morgon försöker vi hitta förrådet igen genom att åka till återvinningsstationen och slänga alla mjölkförpackningar (Vi dricker mycket mjölk).


"Dom vill verkligen ha mig kvar
Dom vill verkligen ha mig här
En helt ny karriär"


Kent - En helt ny karriär


over and out


/Mia




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 28 mars 2012 16:39

Jag har en annan blogg nu: barasakermanser.wordpress.com Välkomna dit:)...

Av Mia - 4 oktober 2011 20:56

I natt drömde jag att jag var i Australien. Varför har jag ingen aning om. Bodde i en jättekonstig lägenhet, med konstiga människor och allt var allmänt konstigt. Så träffade jag plötsligt på Olle och Putte från förra jobbet. De var fulla och sentime...

Av Mia - 25 september 2011 22:34

Vi fick till två fina rätter i helgen. I går blev det "Cattas Fläskfilé" och idag blev det en riktig söndagsmiddag med hel kyckling i lergryta. Att jag dessutom lyckades klämma in en trerätters på Aludden i Lerum tillsammans med min bokcirkelgrupp på...

Av Mia - 25 september 2011 22:17


Så har det varit barnmarknad igen. Vi lämnade in en hel hög kläder och leksaker i fredags och sen stod jag och häckade utanför Hästhagenskolans gymnastiksal vid halv nio på lördagsmorgonen och såg kön växa bakom mig.  Som tur var hade de som höll i...

Av Mia - 25 september 2011 21:55

Förra helgen var det dags för hemvändarhelg. Det är även en helg för många andra att vända näsan mot Värmland. I tre dagar vallfärdar tusentals människor till den vanligtvis sömniga lilla orten Årjäng, min lilla hemort. Årets Årjängsmâten var ett fak...

Ovido - Quiz & Flashcards