Direktlänk till inlägg 15 juli 2011

Hästen Bruno

Av Mia - 15 juli 2011 09:53

Det är bra att ha barn i bilen när man ska köra bil längre sträckor. Årjäng-Karlstad till exempel, en sträcka på 10 mil.

De första två milen berättade Oskar om en framtida häst.

Han heter Bruno.

Han är alldeles brun.

Han är 67 år. Och det är inte gammalt.

Och han är så snabb så snabb. Snabbare än blixten! (Inte McQueen)

Och Oskar rider på Bruno. Han sitter på en sadel och det går blixtsnabbt.

Men Bruno kan även lukta sig till skatter i skogen som han kan bära på sin rygg.

Och hans nos kan spåra upp svamp i skogen också!

Han äter hö och morötter.


Ungefär här undrar Oskar när han ska få Bruno.


Jag förklarar att det är väldigt mycket jobb med en egen häst. Det är inte bara att vara ute och rida, den ska ha massor med mat och man måste städa jätteofta för hästen bajsar och kissar inne i stallet.


Oskar funderar en stund. Så säger han:

"Men min Bruno bajsar inte särskilt ofta.

Och han kissar bara i skogen."


Jahaja, ja men då så. Då är det väl bara att dra till hästaffären och köpa Bruno.

Eller inte.

I morgon är det stortrav här i Årjäng. Kanske räcker att vi går dit.


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 28 mars 2012 16:39

Jag har en annan blogg nu: barasakermanser.wordpress.com Välkomna dit:)...

Av Mia - 4 oktober 2011 20:56

I natt drömde jag att jag var i Australien. Varför har jag ingen aning om. Bodde i en jättekonstig lägenhet, med konstiga människor och allt var allmänt konstigt. Så träffade jag plötsligt på Olle och Putte från förra jobbet. De var fulla och sentime...

Av Mia - 25 september 2011 22:34

Vi fick till två fina rätter i helgen. I går blev det "Cattas Fläskfilé" och idag blev det en riktig söndagsmiddag med hel kyckling i lergryta. Att jag dessutom lyckades klämma in en trerätters på Aludden i Lerum tillsammans med min bokcirkelgrupp på...

Av Mia - 25 september 2011 22:17


Så har det varit barnmarknad igen. Vi lämnade in en hel hög kläder och leksaker i fredags och sen stod jag och häckade utanför Hästhagenskolans gymnastiksal vid halv nio på lördagsmorgonen och såg kön växa bakom mig.  Som tur var hade de som höll i...

Av Mia - 25 september 2011 21:55

Förra helgen var det dags för hemvändarhelg. Det är även en helg för många andra att vända näsan mot Värmland. I tre dagar vallfärdar tusentals människor till den vanligtvis sömniga lilla orten Årjäng, min lilla hemort. Årets Årjängsmâten var ett fak...

Ovido - Quiz & Flashcards