Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Midsommarhelg på sydliga breddgrader

Av Mia - 27 juni 2011 10:04

Vi har haft en alldeles perfekt midsommarhelg. I torsdags packade vi in oss i bilen och drog till Malmö, Tygelsjö närmare bestämt. Där bor bästisen Millan med man å barn i ett mysigt hus med stor trädgård. Så där firade vi midsommar ihop med en annan bästisfamilj med ringdans, sill-luch och snapsvisor. Och Millans supergoda Värsterbottenpaj och Jordgubbstårta och Cattens medhavda kräftsill:)


Och när vi väl var i Skåneland passade vi på att utforska lite och åkte till Smygehuk. Där träffade vi min kusin Martina å hennes Emil. Hon är gravid så det var extra kul att se henne och det verkligen strålade om henne. Hon och Emil hängde på oss till Falsterbo där vi tog ett dopp i havet.


Vi kom hem igår eftermiddag och idag var alla supertrötta. Det blev lite väl sena kvällar både för vuxna och barn, men det var det verkligen värt!


Nu är det bara 11 dagar kvar tills fyra veckors semester. Längtar!!!



    Fina värdparet Millan & Alex med Tårta och japansk Whiskey!


Denna tårta var en jordgubbsdröm på kladdkakebotten med daimbitar....


Oskar softade i denna underbara Fatboy.

    Tre trallande värmlandstöser



Och de här töserna blev riktigt goda vänner!


   

Oskar var den enda av killarna vi lyckades fånga på bild med krans.


Children of the corn...sorry...oat :-)



   

Hela familjen på Sveriges sydligaste udde!


 

Andreas och barna utmanar vågorna.



Nick och havet.


   

Kusin Martina och Emil


Fina Falsterbo

    Kändes nästan som utomlands. (Emma höll sig på stranden:))


Jag och Millan blev starstrucked när Filip och Fredrik dök upp i Smygehuk:)


  ..och Andreas blev starstrucked när han såg en ovanlig Saab-SUV :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 28 mars 2012 16:39

Jag har en annan blogg nu: barasakermanser.wordpress.com Välkomna dit:)...

Av Mia - 4 oktober 2011 20:56

I natt drömde jag att jag var i Australien. Varför har jag ingen aning om. Bodde i en jättekonstig lägenhet, med konstiga människor och allt var allmänt konstigt. Så träffade jag plötsligt på Olle och Putte från förra jobbet. De var fulla och sentime...

Av Mia - 25 september 2011 22:34

Vi fick till två fina rätter i helgen. I går blev det "Cattas Fläskfilé" och idag blev det en riktig söndagsmiddag med hel kyckling i lergryta. Att jag dessutom lyckades klämma in en trerätters på Aludden i Lerum tillsammans med min bokcirkelgrupp på...

Av Mia - 25 september 2011 22:17


Så har det varit barnmarknad igen. Vi lämnade in en hel hög kläder och leksaker i fredags och sen stod jag och häckade utanför Hästhagenskolans gymnastiksal vid halv nio på lördagsmorgonen och såg kön växa bakom mig.  Som tur var hade de som höll i...

Av Mia - 25 september 2011 21:55

Förra helgen var det dags för hemvändarhelg. Det är även en helg för många andra att vända näsan mot Värmland. I tre dagar vallfärdar tusentals människor till den vanligtvis sömniga lilla orten Årjäng, min lilla hemort. Årets Årjängsmâten var ett fak...

Ovido - Quiz & Flashcards