Alla inlägg den 29 april 2011

Av Mia - 29 april 2011 22:25

Vi har följt kungliga bröllopet i London idag. Eller mest jag, men killarna på kontoret tyckte nog att det var lite kul i alla fall. Jag har lyckats se stora delar av olika tillställningar på tv genom åren, både norska kronprinsparet, spanska kronprinsparet, svenska kronprinsparet och nu då engelska kronprinsparet.

Idag var det väldigt fint och välregisserat. Som alltid i dessa sammanhang.

Men kolla in bilden nedan. Den är klockren. Och inte regisserad. Tror jag:-)


 

Av Mia - 29 april 2011 21:25

När pappan är borta blir middagarna lite hipp som happ.

Denna helgen är Pappa Andreas och roar sig i Skottland med sina killvänner och då får ju jag och barnen sköta oss själva hemmavid. Jag vet inte om jag var extremt tråkig ikväll, eller om Oskar hade haft väldigt roligt, för strax innan nio (när jag satt och sjöng med i Så ska det låta-låtar) sa han att han ville gå och lägga sig. 

På en fredagkväll, när de får vara uppe hur länge som helst (nåja).

Men i säng kom de och tio över nio sov de som små änglar. Även diktatorn Emma.


Middagen ja. 

Vi har börjat köra på GI eller LCHF (vad är egentligen skillnaden mellan dem?) och jag har varit riktigt duktig hela veckan. Det är faktiskt rätt kul att anstränga sig lite, för det måste man göra när man ska komma på goda rätter som inte innehåller vare sig potatis, ris eller pasta. Men det har blivit en finfin omelett med gottigt innehåll, spenatfyllda spättarullader, lyxig kyckling med bulgur osv.

Så jag tänkte försöka med en middag på GI-temat även om det var fredag och Andreas inte är hemma.


Så på min tallrik lade jag upp Keso, Grillad kyckling, tomat, gurka... och chips (!)


Både Oskar och Emma hade tjatat om chips både till middag och fredagsmys så det kom fram på middagsbordet bara för..att.

Men precis när jag lade på chipsen på min tallrik kom jag att tänka på citatet från Varanteatern. Det finns en jätterolig sketch som handlar just om att lägga fel sak på tallriken.


Se klippet. Ca 1.30 in i det händer det som inte bör ske i en VM-final.


http://www.youtube.com/watch?v=gGxOSs5Hr8E



Ha en fin valborgshelg.


/Mia

Ovido - Quiz & Flashcards