Direktlänk till inlägg 14 april 2011

På allmän begäran (nåja en i alla fall), I give you - New York!

Av Mia - 14 april 2011 12:24

   Andreas blev lite shaky efter att ha pipit i säkerhetskontrollen.


Martins väska kom inte fram till JFK. Den dök upp först på lördagen...


Let's Go Rangers! (Tyvärr slutade det 0-3, men superkul att vara på Madison Square Garden och få ta del av allt runtikring!)


På skärmen visas Henrik Lundqvist. Man blir allt lite stolt svensk!


Vi gjorde ett besök inne i Grand Central Station, så fint!


Biblioteket var inte dåligt det heller. Och de hade böcker av John Ajvide Lindqvist - en av mina favoritförfattare .-)


Great View!


Jag ser ända till Älvsborgsbron! :)  


Våning 86 - så högt upp var vi!        


Bubba Gump Company - så bra att vi besökte det två gånger på fyra dagar:)


Konceptet i restaurangen bygger kring filmen


Toys'r'us - ett leksaksparadis för stora och små, speciellt stora från Floda:)


   Times square - puls delux.

Fredagkväll, vi hade bokat bord på den roterande restaurangen The View. Martins kläder var fortfarande på vift. Så här har han nyköpt skjorta och lånad slips. Funkar ju alldeles utmärkt.        


Här var vi på Stand Up Comedy, skrattade så jag fick magknip. Men det var tacksam publik att driva med; ett sällskap med gynekologer, ett sällskap som firade en 16-åring och ett par från Skottland. Tur att de inte såg oss:)


Martins kaffekopp. Allt är stort i USA.


Och dessa goda frukostar...tur att det inte är såna varje dag här hemma..


Promenad nerför Manhattan.
Times Squares lysande skyltar byttes snabbt mot konst på murar.


New York against the world...


Yes you are...


Chinatown. Lite som Årjängs marknad. Massa stånd som säljer samma skräp. Martin köpte ett par "äkta" Ferrarri solbrillor. De höll i två dagar:) Men jättekul att bara strosa runt och titta på allt.


Little Italy.



Andreas försökte och försökte, men ingen keps passade...säljarna fick sig ett gott skratt i alla fall när han provade dem.


Ground Zero. När jag var här 2008 var det bara en byggnadsplats och inget annat. Nu börjat nya byggnaden att ta sig upp mot himlen. Vet inte hur hög den kommer att bli dock.


Och så har vi ju damen herself. Otroligt mäktig skulptur. Nu har jag lärt mig att sockeln är 47 meter och damen är 46 meter. Men de är väl rätt korta fransmännen. Herr Eifel, som ju gjorde stommen till denna, var ganska busy i slutet av 1800-talet. Förutom Frihetsgudinnan gjorde han även Eifeltornet som stod klar till världsutställningen 1889. Sen gjorde han ett gäng broar också. Mer eller mindre bra.


Det är du och jag Manhattan.


Dunkin' Donuts. Ett måste när man är i NY.

                   

Jag och Maria håller ställningarna på TGI.


Och en dag stod den bara där - FN byggnaden.


Den här butiken, The Amish Market, var alldeles bedårande. Och serverade dessutom fantastiskt god frukost.


Ett besök i NY kräver ett besök på B&H. Ett MegaSiba med skäggiga herrar, 

som vet det mesta om kameror och annat.  


Ett känt äpple i det stora äpplet.


Central Park - denna oas!


Måndag i Central Park. Sol, över tjugo grader och ett bra jazzband att lyssna på.


Våren var på god väg både här och där i parken.


Något större än Allum. Lite för stort för Mia.


Då tar vi en tur hit istället.


På flygplatsen i New Jersey fick vi äntligen smaka på den omtalade milkshaken. och yes den var gooood.


Vi åkte med Jet Airways (gamla India Airways). Mycket indisk mat och sånt alltså, men jättegott och massor av bra filmer. Jag såg King's speach, Black Swan och 127 hours. Alla var jättebra!


När det var väntetider fanns alltid Angry Birds till hands..


Och gissa vilka presenter som var populärast när vi kom hem?!        

                

 
 
Maria Mu

Maria Mu

14 april 2011 14:27

UNDERBART!!!! När åker vi, tjejgänget, dit???
Det är ganska precis ett år sedan jag och mamma var där. Såg att det var blommor i Central Park och så.
Härliga bilder. Ser fram emot att få se fler av dem så småningom.
Förstår att Oskar blev glad över sina "gosedjur". Har Andreas redan byggt en slangbella till honom eller är det kommande projekt? ;)

Välkomna hem! Kram / Maria

http://anmali.bloggplatsen.se

Mia

14 april 2011 14:30

Det är en helt fantastisk stad, man kan inte få nog! Och våren kom verkligen dit under helgen vi var där. Jag vill gäääärna åka igen! Och nej, ingen slangbella, men väl olika banor så han får kasta på grisen och få poäng:-)
kram!

 
Ingen bild

Catarina

14 april 2011 22:14

Åh, vad härligt att se!!! Blir så sugen på att åka dit igen! Såg ut som ni trivdes väldigt bra! Ser fram emot att höra the long version när vi ses! Massa kramar

 
Ingen bild

Elin

15 april 2011 17:55

Wow, ser härligt ut! Köpte ni balanscykeln där? Balanscykel är bara bäst! Kan rekommendera den till alla med barn runt 4-5 år. Kramkram

Mia

16 april 2011 21:28

Yes, det var härligt delux! Vi har bara vanlig cykel med stödhjul, har också hört att balanscykel ska vara toppen, får prova det på Emma (fast jag misstänker att hon får ärva Oskars:-) kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 28 mars 2012 16:39

Jag har en annan blogg nu: barasakermanser.wordpress.com Välkomna dit:)...

Av Mia - 4 oktober 2011 20:56

I natt drömde jag att jag var i Australien. Varför har jag ingen aning om. Bodde i en jättekonstig lägenhet, med konstiga människor och allt var allmänt konstigt. Så träffade jag plötsligt på Olle och Putte från förra jobbet. De var fulla och sentime...

Av Mia - 25 september 2011 22:34

Vi fick till två fina rätter i helgen. I går blev det "Cattas Fläskfilé" och idag blev det en riktig söndagsmiddag med hel kyckling i lergryta. Att jag dessutom lyckades klämma in en trerätters på Aludden i Lerum tillsammans med min bokcirkelgrupp på...

Av Mia - 25 september 2011 22:17


Så har det varit barnmarknad igen. Vi lämnade in en hel hög kläder och leksaker i fredags och sen stod jag och häckade utanför Hästhagenskolans gymnastiksal vid halv nio på lördagsmorgonen och såg kön växa bakom mig.  Som tur var hade de som höll i...

Av Mia - 25 september 2011 21:55

Förra helgen var det dags för hemvändarhelg. Det är även en helg för många andra att vända näsan mot Värmland. I tre dagar vallfärdar tusentals människor till den vanligtvis sömniga lilla orten Årjäng, min lilla hemort. Årets Årjängsmâten var ett fak...

Ovido - Quiz & Flashcards